HP pracuje nad linią drukarek 3D własnej konstrukcji

fot. mat pras. HP

fot. mat pras. HP

Amerykański gigant dotychczas sprzedawał pod własną marką drukarki 3D innego producenta, ale uznał, że ten rynek rozwija się tak dynamicznie, że czas na wprowadzenie całej linii produktów własnej konstrukcji. Rozpoczęcie sprzedaży wstępnie zaplanowano na koniec 2016 r.

Jak zdradził magazynowi „eWEEK” Scott Schiller, szef działu druku 3D w HP, doświadczenia ze sprzedaży urządzeń konstrukcji firmy Stratasys pokazały, że rynek drukarek 3D tylko czeka na to, by go rozwinąć.

NOWA TECHNOLOGIA DRUKU 3D

Byliśmy w stanie pokazać, że nasza marka ma rzeczywisty wpływ na sprzedaż i użytkowanie bardzo specjalistycznych drukarek – powiedział Schiller. – Ale potrzebujemy innej technologii dla HP. Mamy bijące serce inżynierów, którzy są pasjonatami swojej pracy i chcą wejść w ten obszar – dodał.

Jak stwierdził, pomysł stworzenia własnej linii drukarek 3D, które umożliwiłyby wykonywanie dokładnie tego, czego oczekuje bardzo zróżnicowana klientela HP jest tym, z czym chcą zmierzyć się inżynierowie firmy. – W wielu przypadkach pracowaliby w czasie wolnym, by rozwijać własne pomysły – ocenił Schiller.

DRUKARKI 3D DLA FIRM 

Pierwsze drukarki 3D HP mają być skierowane do małych i średnich firm oraz tzw. biur serwisowych. Są to firmy, które zajmują się drukiem w technologii 3D pojedyncze części i projekty dla innych firm, które z kolei chcą przetestować własne pomysły bez konieczności wydania dużych pieniędzy na urządzenia do regularnej produkcji.

Inni klienci, których koncern chce wziąć na cel to firmy z wielu dziedzin biznesu: od przemysłu lotniczego poprzez samochodowy, na dobrach konsumenckich kończąc, zdradził szef działu druku 3D w HP.

SPÓŹNIONY START?

Czy amerykański kolos nie jest jednak już daleko w tyle za konkurencją?

Wszyscy mówią „jesteście spóźnieni”, odnosząc się do rozpoczynania teraz prac nad własnymi drukarkami 3D – przyznaje Schiller i od razu odpiera ten zarzut: – Ale te urządzenia mają już 25 lat, a innowacje wciąż zdarzają się na tym rynku każdego dnia. Pytanie tak naprawdę brzmi: „jaki możemy mieć wpływ?” – zastanawia się Scott Schiller.

Meg Whitman

Meg Whitman, prezes HP. Fot: mat. pras. HP

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>